Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Žiniasklaida>Reklama (19)
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Reklama (19)

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132
Aprašymas

Reklama. Jos ištakos. Reklamos klasifikavimas. Internetinė reklama. Reklama žurnaluose. Lauko skelbimų reklama. Reklama televizijoje. Radijo reklama. Smulkioji reklama. Reklamos apimties augimas. Išvados. Priedai (4).

Ištrauka

Lietuvių kalboje naudojamas terminas "reklama" , kaip ir prancūzų "reklame", kildinamas iš lotyniško reclamo – rėkiu. Anglų kalboje šia prasme naudojamas žodis adver (advertise – reklamuoti, skelbti) – atkreipti į save dėmesį; ši reikšmė taip pat siejama su lot. adverrtere – nukreipti, sukoncentruoti (dėmesį, pastangas). Vokietijoje naudojamas terminas "werbung" – agitacija, verbavimas.
Nuo senovės žmonėms reikėjo įvairiausių dalykų. Norint juos įsigyti, tekdavo mainytis su kaimynais, vėliau pirkti ir pardavinėti.
Reklamos ištakos siekia laikus, kai žmonės pradėjo gaminti prekes ir produktus ne tik sau, bet ir mainams į kitą produktą. Jau tada žmonės suprato, kad reklamai išleisti pinigai atsiperka, todėl verta ją daryti. Taip atsirado šiuolaikinės vitrinos prototipas, nes gamintojas ant palangių išdėstydavo gaminamas ir parduodamas prekes, o kur nors matomoje namo vietoje pažymėdavo savo versląvietę - namą. Visa tai buvo skirta informuoti ir sudominti praeivį, tai yra, potencialų pirkėją. Simboliai, kaip šiuolaikinio prekės ženklo pirmtakai, atsirado maždaug prieš 3000 metų Babilonijoje.
Kaip liudija archeologiniai kasinėjimai Viduržemio jūros šalyse, įvairiomis formomis buvo reklamuojami amatai ir politikų rinkimai. Viduramžiais egzistavo trys pagrindinės reklaminės veiklos formos: prekinis ženklas, iškaba ir miesto šauklys. Tačiau esminiai reklamos pasikeitimai prasidėjo J. Gutenbergui 1440 metais išradus spausdinimo mašiną, nes tada atsirado galimybė sklisti spausdintinei reklamai. Pirmoji spausdinta reklama buvo afišos, reklaminiai lapeliai, skelbimai laikraščiuose. Šių "komercinių" pranešimų pagrindinis tikslas buvo informacija, o ne įtikinimas.. Pirmas iš žinomų atspausdintų skelbimų pasirodė 1473 metais anglų kalba. Šiais metais anglas Viljamas Kokstonas atspausdino ir išplatino skelbimą, kuris prašė potencialius pirkėjus atkreipti dėmesį į jo išleistą knygą. XVII a. viduryje Anglijoje prasidėjo vadinamų "merkurijais" savaitraščių leidyba. Taip spausdinimo presas tapo reklaminių skelbimų platinimo priemone tarp raštingosios gyventojų dalies. Dauguma to meto skelbimų buvo išreikšta paprasto pareiškimo forma. To meto reklamos užsakovai siūlė importuojamas į Angliją naujas prekes. Pvz. kava laikraštyje pirmą kartą buvo pasiūlyta 1625 metais, kakava - 1657 metais, arbata - 1658 metais. Knygų leidėjai šiuo terminu pavadindavo daugumą pranešimų apie būsimus leidinius, o 1660 metais šį žodį parduotuvių savininkai pripažino kaip komercinės informacijos pavadinimą.
Lietuvoje amatų pradžia ir reklamos užuomazgą galima sieti su Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino laišku Vakarų Europos miestų valdytojams, piliečiams, pirkliams ir amatininkams, kuriame juos kvietė atvykti į Vilnių. Jis agitavo, galima sakyti, reklamavo Vilnių. Skatino atvykti žadėdamas nustatyti tarpusavio taiką, kad žemė bus laisva nuo muitų ir kelio prievolių visiems pirkliams ir panašius dalykus. Ši "reklama" netruko duoti rezultatų.
XV a. Lietuvoje pradėjo kurtis cechai, o šalia jų – pavieniai pirkliai ir amatininkai. Savo gaminius žymėdavo tam tikrais skirtingais ženklais tam, kad pirkėjas žinotų, kieno gaminį perka. Žinoma, tai nelaikoma reklama, tačiau iš šios paprastos informacijos išsirutuliojo komercinė reklama.
Lietuvos reklamos ištakų taip pat randama ir pirmuosiuose lietuviškuose periodiniuose leidiniuose, tai yra laikraščiuose "Aušra", "Varpas", "Ūkininkas". Šiuose laikraščiuose ne retai buvo galima rasti įvairių paslaugų, prekių, leidinių, dažniausiai religinio pobūdžio, reklamos.
Vėliau atsirado žurnalai, kinas, radijas, televizija. Visi jie tarnavo ir tarnauja reklamai. Šiandien reklama rengiama kompiuteriu, atsirado nauja reklamos forma – reklama pasauliniame Interneto tinkle, turinti masiškiausią auditoriją ir neturinti valstybinių sienų. Reklama tapo paslaptinga meno, matematinių skaičiavimų ir marketingo dalimi.
Taigi reklama dabar galėtų būti apibrėžiama:
• kaip nesuasmeninta, apmokama, turinti įtikinimo elementų, įvairiomis priemonėmis skleidžiama žinomo reklamos užsakovo informacija apie prekes, paslaugas, idėjas, siekiant jas parduoti;
• kaip objektas, kur ji yra emociškai nuspalvinta informacija, apie prekes, paslaugas, jų ypatybes ir realizavimo formas, apie firmas, kurios gamina arba parduoda tas prekes ir paslaugas, skirta paveikti potencialius pirkėjus (vartotojus, tikslinę grupę) atlikti įvairius veiksmus, susijusius su prekės ar paslaugos pirkimu ir vartojimu;
• kaip viena iš mokamų komunikacijos formų. Reklamos užsakovas už reklamą moka agentūrai, reklamos gamintojui ar skleidėjui;
• kaip procesas. Reklama yra žinių, duomenų apie ką nors skleidimas, norint išpopuliarinti, išgarsinti ką nors, padidinti paklausą;
• Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme pateikiamas toks apibrėžimas: "Reklama - tai bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su asmens komercine-ūkine, finansine ar profesine veikla, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis, įskaitant nekilnojamojo turto įsigijimą, turtinių teisių ir įsipareigojimų perėmimą" ( Bronislovas Čereška. "Reklama: teorija ir praktika", 2004m.) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-06
DalykasŽiniasklaidos referatas
KategorijaŽiniasklaida
TipasReferatai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai9 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis174.64 KB
AutoriusIndre
Viso autoriaus darbų19 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasŠerėnienė
Failo pavadinimasMicrosoft Word Reklama (19) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 30 puslapių 
  • 2 Klasė/kursas
  • Šerėnienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą