Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Žiniasklaida>Visuomenės informavimo priemonės
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Visuomenės informavimo priemonės

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Žiniasklaidos priemonės. Radijas ir televizija. Kinas. Knygos, laikraščiai, žurnalai. Reklama. Internetas. Išvados.

Ištrauka

Šiolaikinę informacijos visuomenę mūsų laikais neįmanoma įsivaizduoti be VIP (visuomenės informavimo priemonių). VIP technologijos aktyviai yra naudojamos ne tik kaip informavimo, bet ir kaip visuomenės nuomonės paveikimo būdas. Todėl dera kalbėti apie realią VIP įtaką visuomenei, apie jų realios valdžios įgyjimą.
VIP technologijų lygis kasmet auga, ir jau dabar galima sakyti apie svarbią VIP vaidmenį kiekvieno inormacinės visuomenės nario gyvenime. Į VIP dabar atsižvelgiama, kaip į moralinių normų bei visuomenės elgesio formuotoją. Nors vyksta nuolatinės diskusijos apie tai, kiek VIP paveikia žmogų, šiolaikinėje informacijos visuomenėje daliai jos narių VIP daro apsisprendimo lemiamą įtaką. Aišku, kad norint paveikti žmonių nuomonę, VIP gudriai "užmaskuoja" reikiamą informaciją, kad kuo efektyviau paveiktų žmonių daugumos nuomonę.
VIP arba žiniasklaida [mass media] turi milžinišką įtaką mūsų kultūrai, o tuo pačiu ir visuomenei, įskaitant įtakojimą mūsų apsisprendimui tokiems elementariems dalykams kaip ką dėvėti ir ką garbinti.
Kadangi mūsų šalies žiniasklaida yra subrendėjimo fazėje, palyginus su išsivysčiusių šalių informacimių technologijų lygiu, jinai pasinaudoja minėtų šalių patirtimi. Bet su išsivysčiusių šalių patirtimi yra atnešama ir jų kultūra. Mūsų atvėju tai Vakarų kultūra ir patirtis, kuri kartais būna agresyvi ir nepritaikyta mūsų kultūros atžvilgiu. Šiuo atvėju mūsų informacinė visuomenė arba pasipriešina, arba išsivysto iki atitinkamo lygio, kada atnešta kultūra yra įsisavinama ne kaip svetima.
Terminas "agresyvi" yra vartojamas ne tusčiai – Vakarų kultūroje VIP seniai atspindi politines tendencijas ir taikomos visuomenės nuomonės ir net sprendimų manipuliavimams. Todėl mūsų kultūrinėje dirvoje, į kurią įmestas Vakarų kultūros sėklas, išauga nauja kultūra, kuriai būdingas kaip ir mūsų visuomenės mintalitetas, taip ir priklausomumas nuo Vakarų kultūros. Tai yra pavojingiausia pasekmė, kuri yra atnešama iš išsivysčiusių ir siekiančių pasaulinio dominavimo šalių pavyzdžių.
Kad suprastume tą nepaprastai didelį vaidmenį, kurį vaidina žiniasklaida mūsų visuomenei, turim žinoti kaip vystėsi Vakarų kultūra , turinti didžiausią įtaką mūsų visuomenei bei kaip žiniasklaida padėjo šiai keistis ir formuotis. Šiuo metu žiniasklaidos įtaka ypatingai išaugusi pirmaujančiose šalyse, ji remiasi "kultūros ekspansijos" politika. Tai pasireiškia:

1. Vertybių ir kultūrinių stereotipų pernešimu iš išsivysčiusių šalių į besivystančias;
2. Vienos nacionalinės kultūros spaudimu, ta prasme, kad universali ir vyraujanti kultūra grasina nacionaliniam kitų šalių savitumui;
3. Troškimu panaudoti kultūrą politinių tikslų siekimui, ideologinės propogandos ir pozityvinio imidžo kūrimui;
4. Kultūrinių mainų pavertimas į kultūrinę ekspansiją , informacinius mainus į vienpusį informacijos srautą , kultūrinių rinkų užgrobimą.
Amerikiečių kultūros ekspansiją ypatingai aštriai pajautė šalys, kurios dar neturi pakankamai galimybių pasipriešinti informacinei ir kultūrinei JAV agresijai. Tačiau amerikietiška žiniaskaida įtakoja ir tokias išsivysčiusias šalis, kaip Anglija, Prancūzija, Italija. Tačiau ši politika neigiamai veikia ir pačias Jungtines Amerikos valstijas.
Mūsų laikais neatsiejama vienos ar kitos kultūros vertinimo dalis yra tos visuomenės, kuri paskleidė šią kultūra, sekmingumas. O supratimas "sekmė" yra glaudžiai surištas su supratimu "pinigai, pelnas". Todėl reikia taip pat sakyti ir apie žiniasklaidos priklausomumą nuo investicijų bei verslo sprendimų ir technologijų.
Populiarioji muzika, pigūs romanai popieriniais viršeliais, "muilo operos", videofilmai ir nesuskaičiuojama daugybė reklamuojamų produktų nuo džinsų iki skustuvų, sudarančių mūsų kasdieninę aplinką. Stephen’o King’o romanai, Levi’s džinsai ir "auksiniai" McDonald’o hamburgeriai yra momentaliai atpažįstami simboliai mūsų šiuolaikinėje visuomenėje. Visa tai yra nusistovėjęs "brendas" arba, kitaip tariant, prekybinis ženklas mūsų informacinės visuomenės sąmonėje. Iš jų galime spresti, kokios kultūros elementai dominuoja mūsų kultūroje – ar mūsų ar Vakarų.

Žmonių visuomenė neįmanoma be komunikacijos reiškinio. Žmonės nuolat perduoda informaciją vienas kitam, taip žmonija pasidalina patirtimi, ir žmonės nėra priversti nuo gimimo iš naujo viskam mokitys arba iš naujo atrasti. Įsisavindamas žmonijos patirtį visuomenės narys po neilgo laikotarpio susikaupia reikalingą informacijos kiekį ir tampa civilzacijos vystimosi grandimi. Būtent todėl negalima pilnai neįvertinti informacijos svarbumo, bei jos teikimo technologijų svarbumo.
Žiniasklaida, arba kitaip komunikacinės priemonės bei masinė komunikacija, kuri "Lietuviškojoje tarybinėje enciklopedijoje" apibrėžiama kaip "sistemingas įvairiopos informacijos tiekimas platesniems gyventojų sluoksniams, siekiant kryptingai paveikti visuomenės nuomonę. Masinės komunikacijos priemonės yra spauda, radijas, televizija, kinas ir kt. audiovizualinė technika." Taigi masinės komunikacijos vartotojas yra ir skaitytojas, ir klausytojas, ir žiūrovas. Todėl žiniasklaida yra labai svarbus visuomenės formavimo organas, nes VIP turi galimybę įtakoti žmonių masoms.
Esant tokiems aplinkybėms reikia nustatyti:
- kokios žinisklaidos priemonės yra būdingos informaciniai visuomenei,
- kokia šių priemonių įtaka,
- kokios prognozės žiniasklaidos rinkoje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-06
DalykasŽiniasklaidos referatas
KategorijaŽiniasklaida
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10
Dydis18.43 KB
AutoriusDaiva
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai0 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Visuomenes informavimo priemones [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą